mandag den 9. maj 2011

Farvel La Paz og hej Cochabamba

Idag er det store pakkedag, så vi startede alle dagen med at trylle alle vors ting tilbage i rygsækkene.
Vores søde kro-fatter
Da det var gjort, var det jo i princiet blot at vente på, at klokken skulle blive 16, hvor en taxa skulle hente os, men vi skulle da lige på Luna for at få morgenmad og sige farvel til krofar.
Vi 3 tøser sad og nød solen udenfor hotellet, og endnu engang kom Redin og satte sig for at tale med os.
Det er smadder hyggeligt. Vi talte vel 1 times tid, hvorefter jeg fik en vild trang til is.
Redin kom os, endnu en gang, til undsætning og foreslog at vi tog på Dumbo. Jubiii...vidste jo ikke engang, at der er en Dumbo i La Paz.
Vi sprang i en taxa og kørte til Dumbo, som er en slags udviddet fast food forretning og så har de super is.
da vi ankom til gaden, var der fest og farver. Det er åbenbart sådan, at om søndagen er det familiedag, og
gaden vat bestemt indrettet på børnened vilkår. King Kong som hoppeborg, små boder der solgte legetøj, og masser af forældre ude med deres børn. Dumbo delte gratis is ud til ungerne. Super hyggeligt.
Vi spiste vores KÆMPE portion is, og slaskede lidt rundt i gaden.
da vi skulle hjem fandt vi en bus og satsede på, at vi ville kunne genkende et eller andet, så vi kom af bussen det rigtige sted. Det gjorde vi.
Kl 16 var det tid til at sige farvel til Redin. Han gav et kæmpeknus og fortalte os endnu engang hvor gode turister og mennesker vi er. Det var meget rørende.
Vi stak ham 200 BOL som tak for god service, og han blev meget rørt.
taxaen kom til tiden, og jeg bad chaufføren stope ved et udsigtssted. Det ville han gerne, og vi fik set La Paz fra oven...og i sollys. Lillian blev meget overvældet.
I lufthavnen købte vi sandwich på Subway og kl 19.35 lettede vi. Flyveturen tog 30 min.
Cochabamba ser meget stor ud, når man ser den fra luften. Bliver spændende at se den i dagslys.
Taxaen fra lufthavnen til vores hotel kostede 30 BOL.
Vores hotel hedder Jardin, og er igen et meget rustikt og lidt primitivt sted, men ganske rart. Der er en dejlig have med borde og stole, og det er ikke værst, når aften temperaturen (kl. 22) er 20 gr.
Vi fik et glas rødvin i haven, hvorefter vi luskede i seng ved 23 tiden.
'
Igen en hyggelig dag.

Nettet er desværre så dårligt her, at vi ikke kan loade billeder op. Håber det bliver bedre senere på turen.