lørdag den 14. maj 2011

Juveler og natmad

Vågnede op til endnu en smuk og solrig dag.
Desværre er det jo ved at være vinter her, hvilket betyder, at solen står meget lavt på himlen.

Torvet i Santa Cruz
Så lavt, at den ikke når ind til pool området på hotellet. Det betyder, at vandet i poolen, efter min mening, er 2-3 grader for koldt, så jeg nøjes med at dyppe fødderne indimellem.
Vi slentrede i byen og nød livet på torvet. Satte os på den irske pub og
kiggede 
ud på livet, mens vi fik en sodavand. Temperaturen er ca. 28-30 gr når vi når middag. Luftfugtigheden er lav sammenlignet med de andre gange vi har været her.

Tere hentede mig ved 15 tiden og vi kørte til en juveler forretning. Jeg har besluttet mig for,
at jeg vil have lavet en ring med en bolivianita isat. Bolivianita er en sten, som kun findes her i landet, og som jeg synes er rigtig flot. Fedt, at Tere gad at køre mig, for jeg havde da aldrig selv fundet den forretning.
Klubben by night
Jeg fik. vha guldsmeden, selv designet en ring, som lige netop bliver færdig inden jeg skal hjem.
Glæder mig til at se det færdige resultat på torsdag.
Prisen: rørende billigt.
Efter guldsmeden kørte vi til apoteket for at købe myggespray, så vi er klar til kampen mod myggenen, når vi i weekenden skal på campingtur med familien Vilar og venner.
Vi kørte tilbage til hotellet og hentede de andre og alle kørte nu i "klubben", hvor vi var et par timer.
Kl. 22 blev vi kørt til vores "fredags spisested".
Det er et helt almindeligt hus, der om fredagen forvandles til en stor udendørs restaurant, hvor der udelukkende serveres boliviansk grill-mad.
Ved vores bord var vi vel en 15-18 personer. Vildt hyggeligt. Carlos er helt tydeligt "bamsefar" og alle ungerne elsker ham.
De voksne holder også af ham, derom ingen tvivl. Vi skulle fra starten blot have været os selv på restauranten, men da vennerne hørte, hvor vi skulle hen, vupti, så var vi pludselig mange. Rigtig hyggeligt!

Grill-party med vennerne

Så vidt vi forstod, er campingen i weekenden også med aller vennerne. Bliver vist noget af en fest.
Det var en dejlig dag...især sidste del af dagen.
Det er skønt at være sammen med Vilars igen.

Der er fotos på: http://fotos.loneblume.dk/


Pas på jer selv

KH

Lone
og de 3 andre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar