tirsdag den 3. maj 2011

Peru-Bolivia ...via Isla del Sol

Endnu en dag stod vi op før fanden tog sko på og blev afhentet kl.06.10 sharp som aftalt.
Vi kørte til grænsen mellem Peru og Bolivia, hvor papirarbejdet blev ordnet uden problemer.
Kl. 9.00 ankom vi til Copacabana. Der var fest i gaden på grund af en katolsk helligdag og tilsyneladende
var det halve af Boliva med til fest. Bilerne blev pyntet med blomster og overhældt med champangne, alt sammen en del af et katolsk/lokalt ritual. Mænd og kvinder iført cowboy lignende hatte, Ja, bowlerne var skiftet ud i dagens anledning. Farverigt tøj prægede desuden gadebilledet.
Vi blev kørt til havnen hvor vi gik ombord i katamaranen og sejlede til soløen. Undervejs fik vi en lille snack, alt imens vi nød udsigten og det gode vej.
Lillian valgte at passe på skibet mens Kizzie og jeg tog mod til at bestige Inkatrappen m.m. (Vi var glædeligt overrasket over vi ikke kom op til sidst.)
Vi blev bl.a. ledt hen til en sharman, som velsignede os, og sprøjtede helligt vand på os, og dermed var vi rene nok til at være på øen.
Vi besøgte komplekset, som er et museum, og så bl.a. hvordan man havde ofret små børn. Desuden blev vi oplyst om øens 3 regler: man lyver ikke, man stjæler ikke og man kommer til tiden! Egentlig fine regler!
Turen sluttede for os med en sejltur i en traditionel sivbåd.
Tilbage på katemaranen nød vi en god lokal frokost, og efter ca. 2,5 time lagde vi til Chua, hvor bussen ventede på os.
Under normale omstændigheder ville turen til La Pas tage 2 timer, men på grund af de mange mennesker der skulle tilbage til La Pas efter festlighederne, blev vi ca. 30 min. forsinket.

Vi er imponerede over turarangørens logistik; alt har bare virket! Vi har ikke skulle vente på noget som helst (ikke hvad vi er vant til i Bolivia.) Vi var spændte på, aom vores bagage var med, for vi rørte ikke vores bagage selv efter de blev læsset på bussen i Puno. De skiftede bus nogle gange undervejs, men flot nok, det var med til La Paz.
Vi bliver sat af ved vores hotel, Arcabucero, som er et meget rustikt, primitivt, men rart sted.
Vi smed vores bagage og gik over til Cafe Luna, dejligt gensyn, og fik hvidløgsbrød, hvorefter vi gik hjem i seng kl.23.

Billeder kommer senere...det kniber med teknologien