fredag den 6. maj 2011

Store-handle-dag

Endnu en solrig morgen, så det er dejligt.
Kizzie og jeg er nået til "ingen morgenmad" punktet, så vi får os en kop dejlig chokolade, mens Søren og Lillian hygger med brød og æg i diverse variationer.
Efter morgenmaden startede vi på "store handle dag", og gik på jagt efter forskellige alpaca ting. Vi indkøbte en boliviansk rejsetaske, som vi fylder op med vores indkøb, og dernæst er det meningen, at Søren tager den taske med hjem, når han siger farvel til os i Miami.(Han rejser jo som sædvanligt kun med håndbagage!).
Vi fik indkøbt en masse sokker, benvarmere, trøjer mm.
Som de foregående dage, blev det også idag overskyet ved 13 tiden.
Tania ringede til mig idag...hyggeligt!
Vi gik rundt på Max Paredes markedet og nød de mange indtryk af boder, biler og mennesker.
Der er et imponerende mylder! Jeg indkøbte lidt ting til mig selv og til Gitte.
Sikkerhedsnåle i bedste kvalitet koster 1 kr for 10 stk, og kilt-nåle koster 6 kr for 10.
Det går fint med at forstå det spanske..blot er det dog mægtigt irreternede, at jeg ikke
kan grammatikken godt nok til at rode mig ud i lange samtaler, så det ender altid med et grin, når jeg forsøger mig frem. De lokale er dog rigtigt søde og gør deres bedste for at forstå mig.
Vi fornemmer, at der er en helt anden holdning til os, når de odager, at vi gør det bedste vi kan, for at tale med dem på deres eget sprog. Der kommer heldigvis nogle nye ord i "banken" hver dag, så det ender vel med, at vi bliver helt gode! :-)
Vi spiste aftensmad og fik et glas rødvin, hvorefter vi gik hjem for at lave regnskab.
Vi har besluttet, at vi imorgen besøger Valle de la Luna og snupper en turistbus eller en taxa dertil.
Vi skal lige finde ud af, hvad der er billigst.
Jeg nyder at Søren er her. Bolivia uden Søren var ikke helt ok. Kizzie har det på samme måde.

I overmorgen tager Søren, Lillian og Kizzie ( og muligvis undertegnede ) til Tiwanaku.
Sengetid ca kl 21.

Billeder lagt på: http://fotos.loneblume.dk/

Pas på jer selv

KH
Lone
og de 3 andre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar