fredag den 20. maj 2011

Sved og tårer.


D. 19 maj 2011 er Vores sidste dag i Bolivia i denne omgang. Det er trist, men det bliver også rart at komme hjem og se familien igen.
Det er møj-varmt idag.
Efter morgenmaden tog vi alle på Abasto, som er et af Santa Cruz' mange markeder. Jeg elsker at gå rundt derude. Der findes flere grøntsager der end å grønttorvet. Og damerne, der sælger, har ingen skrubler over at sidde midt i bunken af gulerødder. Sjovt at se.
Vi fik os en banan-shake og nød varmen.  Tog bussen tilbage til hotellet og Tere kom for at køre mig til guldsmeden. Hold da op...sikke en fin ring jeg har fået! Er vildt glad for den. 
Tilbage på hotellet til de andre og ved 18 tiden tog vi
bussen ud til familien vilar, som havde indbudt et venner ( Eric og Iliana og deres 2 børn) samt os til grillmad.
Vi hyggede på terrassen og fik skøn mad. Tere havde lavet vores favoritmad, Yuca Fritas, samt en skøn tomatsalat. Eric tilbød at køre os til lufthavnen imorgen, og det sagde vi ja tak til.
Kl ca 22 kørte Carlos og Tere os tilbage til hotellet. Så blev det tid til at sige farvel...og vi hader det!
Søren og jeg stortudede...og Carlos, den store mand, havde også våde øjne. Tere sagde, at vi havde haft alt for lidt tid, og det har hun ret i. Men sådan er det. Vi holder meget af Bolivia og selvsagt af familien Vilar, og det bliver sværere og sværere at tage afsked. Forhåbentlig bliver det ikke sidste gang vi ser dem.
Tak for en fin uge til dem begge...fra os alle!!
Fik pakket vores rygsække og gik en tur i byen for at "sige farvel".


20/5 2011

Stod op kl 05.15. Kl. 05.50 ankom Eric og vi kørte til Viru Viru.
Checkede vores bagage ind og satte os og fik morgenmad.Det tog et pænt stykke tid at komme igennem migrationen.
Vores håndbagage skulle gennem-kigges og endelig kunne vi gå til gaten. Nu skulle håndbagagen lige checkes igen!
Jeg spurgte undrende, hvorfor det skulle ske 2 gange. Svaret var, at første gang var de bolivianske myndigheder, og anden gang de amerikanske.
Nååå...ja...det giver jo god mening!
Om bord på AA 922 til Miami fik vi set et par film og småsovet lidt. Vi ankom til Miami 1 time forsinket, men heldigvis gik det glat med at komme igennem diverse myndigheder i Miami. Temp. 32 gr!
Søren gik med ud og vi røg et par cigaretter og fik sagt farvel og tak for ferien til Søren, som flyver videre hjem om 2,5 timer. Det var nu lidt mærkeligt, at stå i Miami og sige farvel...men ok...vi ses jo om 5 dage.
Vi tog lufthavnsbussen til biludlejningen og fik smidt vores bagage ind i en fed lille Chevy. HVID !!
Kørte til vores hotel ( Howard Johnson ) og blev indlogeret på 4. sal.
Vi smed vores bagage og kørte til Walmart for at proviantere lidt. Middagen indtog vi...jeps...på Denny´s!
Hashbrowns med lidt andet til :-)

Jeg er blevet klar over, at det virker forkert for mig at slutte i USA efter mere end 3 uger i Sydamerika. Så denne kombination laver jeg ikke igen. Jeg er bange for, at jeg ikke for "sat oplevelserne på plads". Der er jo en verden til forskel på de steder vi har tilbragt de sidste mange dage og her i Miami. jeg håber, at jeg ved at læse min dagbog når jeg kommer hjem, kan få styr på følelserne.

Kl er nu 00.25 og det er blevet sengetid.

Der er nogle få fotos lagt på: http://fotos.loneblume.dk/


Pas på jer selv

KH
Lone
og de 2-3 andre

Ingen kommentarer:

Send en kommentar