fredag den 13. maj 2011

Velkommen i klubben - Santa Cruz

Flot vejr igen idag. Vi startede dagen med morgenmad, hvorefter vi gik ind og pakkede vores
bagage og fik sat det i depot.
Slentrede til Cafe Paris, hvor vi fik vores sædvanlige kaffe mm. Fik blogget og hygget de sidste timer i Cochabamba.
Kl 13 tog vi en taxa til lufthavnen, og vi lettede mod Santa Cruz 10 min før planlagt.
Kl. 15.40 satte vi landingshjulene på Santa Cruz jord og efter kort tid havde vi alle vores
rygsække og gik ud.
Tere ventede på os udenfor. Dejligt gensyn.
Hun kørte os til vores sædvanlige Santa Cruz hotel og glæden var stor, da jeg opdagede at
Heidi stadig er receptionist.Hun er en sød dame, som taler lidt engelsk og lidt tysk og som
altid er villig til at hjælpe os.  Da hun så os, kom hun løbende ud fra kontoret og omfavnende
os alt imens hun sagde: Jeg vidste jo ikke det var jer!
Det var en dejlig modtagelse.

Vi fik sagt farvel og på gensyn senere til Tere, og fik checket ind på Hotel Internacional, som
har fået en "ansigtsløftning". Tv på værelserne og nye møbler nogle steder. Til gengæld er risen også steget ca 4 dollars pr værelse, siden vi var her i 2008.
Vi nåede lige at smide bagagen inden Søren gik til købmanden og vi gik ned i haven ved poolen.
Solen skinner og her er 28 gr. Det føles som om vi er "hjemme" igen!

Vi hyggede i varmen ved poolen og kl. ca 20 kom en taxa efter os. Vi blev kørt ud til
"klubben", som er en slags stort fitness område med en stor pool.
Tere sad og ventede på os og lidt senere kom Carlos. Dejligt gensyn!
Carlos og Tere lignede sig selv. Claudia carola er blevet en flot pige, og mere smilende end sidste gang vi mødte hende. (Da var hun en sur teen-ager, som stort set aldrig smilede).
Vi hyggede med dem og nogle af deres venner og spiste en lokal ret, som hedder noget i retning af:
Pique-Macho. Det er en slags "svensk pølseret", som blev serveret på 1 fad og alle fik en gaffel, hvorefter man bare langede til. Det smagte skønt. Carlos kunne et trick med noget øl, olie og en stærk sauce blandet sammen. Det hældte han over retten, og det smagte vildt godt.
Vi snakkede, grinede og hyggede til kl ca. 22.30, hvorefter vi blev kørt hjem.
Vi sluttede aftenen med en smøg ved poolen og gik i seng ca kl 23.15. Pyh ha, der er varmt på værelset.
Det havde vi lige glemt!

Alt i alt en dejlig dag med gode og kærlige gensyn.